Отговорник, който проследява участието на всеки

Отговорник, който проследява участието на всеки

Избирането на отговорник, който да проследява участието на всеки в групата, може да бъде самостоятелна стратегия, без да е обвързано с точки, но отново е свързано с целта всеки в групата да работи. В края на груповата задача отговорникът представя пред класа приноса на всеки участник за изпълнението на задачата.

Предимства на стратегията

  • По този начин се интернализира от учениците важността на участието на всеки в груповата работа;
  • Тази стратегия може да се съчетае със стратегията за даване на точки за участие.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е възможно учениците първоначално да отхвърлят идеята за отговорник в групата за следене на участието на всеки;
  • учителят трябва последователно и търпеливо да обяснява каква цел се постига с тази стратегия и защо това е важно.

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали