Ненчо и Бърборина или умението да отстояваш позицията си

Едно от най-важните умения е способността да отстояваме позицията си без да сме агресивни и да нараняваме другите. Несъмнено това умение ни е необходимо за всеки етап от живота. А основите за него се полагат още в ранна възраст. Класната стая е едно от най-подходящите пространства, където децата могат да започнат да го развиват. Учениците често изпадат в конфликти, които ескалират, тъй като децата не знаят как да заявят, че нещо им е неприятно без да проявят агресия. Именно тук на помощ идва урокът  “Ненчо и Бърборина”

Урокът “Ненчо и Бърборина” представя по увлекателен начин защо е важно да умеем да казваме твърдо, но уважително “Не”. Той показва на децата как да реагират по спокоен, но категоричен начин, когато видят, че някой тормози друг. 

Урокът “Ненчо и Бърборина” включва казуси, за които децата могат да предложат идеи за разрешаване. След това те имат възможност да рефлектират както върху своето поведение, така и върху поведението на съучениците си. Не на последно място, урокът дава идеи и за това как всеки учител би могъл да надгради собственото си умение да отстоява позиция. 

Урокът “Ненчо и Бърборина” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици

Свалете урока “Ненчо и Бърборина” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ненчо и Бърборина” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как да постигнем хармония в класната стая?

Учениците са различни – всяко дете има своя собствена уникална история; има своите стремежи, предизвикателства и опит, които предопределят до голяма степен решенията, които взима

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.
Комуникативни умения

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.

Учениците наблюдават своите съученици за паразитни думи и дистрактори, записват ги и за определен период от време отбелязват колко често се използват. Целта е да

Пресмятат по порядък, закръглят
Математическа грамотност

Пресмятат по порядък, закръглят

Тази стратегия е вариант на предишната (4.1.1.), като тук провокираме учениците да предположат горе-долу какъв резултат ще получат, преди да направят конкретното пресмятане. Например, ако

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.