Учениците създават общ плейлист с любимата си музика
Управление на взаимоотношенията: учениците се ангажират с обща цел и работят в екип
Социална осъзнатост: обвързват опита на другите с техния собствен и опознават по-добре своите съученици
10-15 минути дискусия в рамките на часа с извънкласна дейност
Изберете платформа, на която ще бъде създаден списъка от песни
Медия за възпроизвеждане на музика
Стъпки за изпълнение на дейността
Въведете
Въведете учениците в дейността, като направите мозъчна атака за различните чувства и емоции, които музиката предизвиква у тях. Нека споделят в кои ситуации слушат музика.
Обсъдете
Обсъдете с учениците идеите за общ плейлист, които имате и проучете идеите, за които ви споделят. Възможно е да промените темата, ако учениците се обединят около обща идея.
Планирайте
Решете по какъв начин ще добавяте песни към плейлиста и определете времевите лимити за избор. Това може да се случи веднага в часа или в периода между текущото и следващото ви занятие. При нужда съдействайте на учениците за добавянето на песните към списъка.
Обобщете
След като списъкът (плейлистът) е завършен, обсъдете с учениците избора им:
- По какъв начин избрахте песен? Беше ли ви трудно/лесно да изберете?
- Как музиката ни помага да бъдем мотивирани (според темата)?
- Ще изслушате ли песните, които другите са избрали? Как ще обменяте повече музика един с друг оттук нататък?
- Кога бихте искали да слушаме този плейлист?
Обсъдете с учениците различни възможности за използване на създадения плейлист – за начало на часа, по време на самостоятелна работа или пък у дома.
Учениците могат да пренесат дейността у дома, като обменят идеи за музика заедно с тяхното семейство.