Любопитство в три стъпки

Учениците гледат кратки видеа без допълнителни обяснения и разсъждават над въпросите: “Какво ми е интересно?” и “Какъв може да бъде проблемът, които се разглежда във видеото?”, “От каква допълнителна информация имам нужда, за да разреша казуса?”

Самоосъзнатост: децата разбират какво и защо им е любопитно и идентифицират какви чувства пораждат в тях различни теми или ситуации

Отговорно вземане на решения: Запознавайки се с различни приложения на математиката, учениците взимат по-лесно отговорни решения за тяхното здраве, отношения, цели

Дейността отнема 20 минути и се състои от три части.

Маркер, дъска, видео 1, видео 2, презентация.

Стъпки за изпълнение на дейността

Може да използвате истински бонбони, за да илюстрирате задачата и за да създадете приповдигнато настроение в класната стая. 

Дайте за задача на учениците да направят “одит” на семейния хладилник като пресметнат хранителните стойности на всички продукти в него. 

Още полезни статии:

Дърво на решенията
Креативност

Дърво на решенията

Дървото на решенията е инструмент за взимане на решения, който представлява графика с възможните последствия от различни варианти на действие. Това е начин за избор

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?
Научна грамотност

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

В първия час от даден раздел, предоставяме на учениците разнообразни уводни материали, които дават най-обща представа за темата на раздела. Учениците обсъждат по групи възникналите

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали