Как да се научим да се харесваме такива каквито сме?

Като възрастни знаем колко е хубаво човек да харесва себе си. И колко е трудно, когато не приемаме себе си или не познаваме и признаваме силните си черти. Колко възможности за успехи и радост пропускаме, когато се съмняваме в себе си

Затова един от най-хубавите подаръци, които можем да направим на децата, е да им помогнем да открият и започнат да ценят  своите силни страни. А лесно можем да постигнем това с урока “Такъв съм и ми харесва”.

Урокът “Такъв съм и ми харесва” цели да покаже на учениците, че всички ние имаме различни характеристики и именно това ни прави интересни и уникални. А в края му всяко дете ще открои това, което харесва в себе си най-много. 

Как всичко това ще помогне на вас като учители? Представете си класна стая, в която всеки уважава и оценява своите специфични характеристики, както и тези на своите съученици. Това ще бъдат деца, които не се присмиват едни на други, а се подкрепят помежду си. В подобна атмосфера вашите второкласници ще се чувстват смели да участват в часа, да дават идеи, да грешат и да учат от грешките си! 

Затова побързайте да изтеглите урока “Такъв съм и ми харесва”. Той е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Такъв съм и ми харесва” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Такъв съм и ми харесва” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.