Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Неуспехите са неизбежни. Ако трябва да търсим положителните им страни, вероятно най-хубавото на неуспехите, освен че ни учат на важни уроци, е че са временни. Дори и най-големият неуспех рано или късно избледнява и се забравя. Децата обаче не мислят така. Техният ограничен житейски опит ги кара да се страхуват от провала и да правят всичко по силите си да избегнат неизбежното. Това възпрепятства не само личностното им израстване, но и учебния процес. Атмосферата в класната стая ще е коренно различна, ако вашите четвъртокласници са по-решителни, упорити и не отстъпват пред най-малкото предизвикателство.

Но как да ги убедите, че е напълно нормално невинаги да успяват? Как да им вдъхнете смелост? Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да не се обезкуражават от временните неуспехи. Урокът “Ще успея!” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С помощта на житейската история на един бъдещ президент в края на часа всеки ученик ще е нарисувал своя собствена стълбица на успеха и неуспеха.

Към урока ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ще успея!” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Разделяне на групи чрез пръчици
Работа в екип

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас