Учениците анализират исторически проблем или исторически конфликт от изучавания материал и предлагат алтернативни решения.

Вземане на отговорни решения: Учениците интерпретират проблем по различен начин и генерират алтернативни решения. 

Социална осъзнатост: Учениците се поставят на мястото на личностите, взели участие в конкретното историческо събитие.

Управление на взаимоотношенията: Учениците се упражняват да отстояват позицията си и да слушат активно по време на  груповата работа. 

20- 25 мин. за работа в групи по 3-5 души или по двойки

Предварително формулиран казус

Стъпки за изпълнение на дейността

Прилагайте регулярно тази практика в началото или в края на раздел, за да ангажирате учениците и/или да направите проверка на нивото на знания. 

Дайте за задача на учениците сами да изберат следващите казуси за разглеждане в час и ги помолете да аргументират избора си. 

Още полезни статии:

Комуникативни умения

Всичко важно за една успешна презентация

Презентацията е една от възможностите децата и младежите да демонстрират разбиране/усвояване на дадена тема и да се изявят пред публика. Но целта е ученикът не

Свободно течаща мисъл
Креативност

Свободно течаща мисъл

Свободно течащата мисъл е стратегия, която представлява нещо подобно на вътрешен монолог, стартиращ от темата, за която трябва да генерираме идеи. С тази техника човек

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали