Доколко намереното решение е валидно/приложимо в по-широк контекст?

Доколко намереното решение е валидно/приложимо в по-широк контекст?

Тази стратегия помага на учениците да откриват връзки и приложения на вече изработени от тях модели/продукти/изводи в друг контекст. Тук е важно учениците да отсеят кои са ключовите моменти в техните модели/продукти/изводи и да потърсят начини да ги приложат в друга ситуация. За целта е необходимо да добавим въпроси и изисквания в тази посока към задачите/проектите, които поставяме.

Пример:
Ако са правили модел за решаване на даден проблем, доколко той може да бъде приложен в друг контекст.
Ако учениците са правили проект, свързан с анализ на данни за техния регион, доколко може да се направи заключение за други региони в страната, базирано на техните изводи.

Предимства на стратегията

  • Учим учениците, че не е достатъчно просто да решиш дадена задача/проблем, а е важно да си зададеш допълнителен въпрос след това.

Още полезни статии:

Приобщаващо образование

Как да проследим напредъка в развитието на ученик със специални образователни потребности?

Краят на учебния срок винаги ни залива с куп стандартни и редица допълнителни ангажименти, повечето от които с административен характер. Динамика не липсва, преследват ни

Проектно базирано обучение

Приключения в часовете по история и география

Често учителите са изправени пред предизвикателството как да провокират интереса на учениците си към учебния материал и да задържат вниманието им.  Ивелина Гачева, преподавателка в

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали