Динозавърът Ненчо, който не се страхува да казва “не”

Умението да отстояваме позицията си, да казваме “не” и да реагираме адекватно, когато някой прави нещо, което не ни харесва, е изключително важно. От една страна, това ни предпазва емоционално и физически, а от друга, показва на околните кое поведение е приемливо и кое – недопустимо.

За съжаление, първокласниците все още не са развили тези способности напълно и имат нужда от вашата подкрепа. Ако им помогнете, ще предотвратите безброй конфликтни ситуации и прояви на агресия в класната стая. А и кой учител не си мечтае за хармоничен и целенасочен учебен процес?

Ние ще ви подкрепим като ви споделим един подробно разписан урок за първи клас по темата, който можете директно да свалите и приложите в час дума по дума. Урокът “Динозавърът Ненчо” цели да покаже на децата как да реагират, когато някой прави или казва неща, които са им неприятни и ги разстройват. С помощта на Ненчо учениците ще разсъждават над поредица от хипотетични ситуации и ще упражняват правото си да казват “не”.

Към урока ще намерите и специален постер, на който самият Ненчо обобщава стратегията си. Можете да го закачите на видно място в стаята, така че учениците да се подсещат за съветите на мъдрия динозавър.

Как би постъпил динозавърът Ненчо, ако някое дете го настъпва по опашката? Ще разберете само, ако си свалите урока тук.

Урокът “Динозавърът Ненчо” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

7 стъпки за вземане на ефективни решения

Успехът ви като училищен директор до голяма степен се дължи на умението ви да вземате ефективни решения. Усъвършенстването на този процес и обмислянето на отделните

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

Извлечи алгоритъм
Критично и аналитично мислене

Извлечи алгоритъм

Тази стратегия е подходяща за ученици, които предварително са работили по идентифициране на тенденции или повтарящи се елементи, тъй като за да се извлече алгоритъм,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.