Аз съм оригинален или как да насърчим творческото мислене на децата

Творческото мислене не е запазена марка само за художниците, поетите и писателите. То е свързано с умението да гледаме по нестандартен начин на света и да измисляме оригинални решения. Ето защо творческото мислене е силно свързано със способността ни да решаваме сложни проблеми. Творческо мислене проявяват всички изследователи, откриватели, учени. Но и всички успешни личности, които намират нестандартни решения на трудностите, пред които се изправят. 

И това не е всичко – творческото мислене е свързано с умението ни да оценяваме “различното” като нещо положително. Така хората, които проявяват творческо мислене, са всъщност по-толерантни и по-любопитни към заобикалящите ги. 

Искате ли вашите ученици да бъдат тези, които ще променят света ни към по-добро? Тогава им помогнете да развият творческото си мислене! Как да направите това? Ние ще ви подкрепим с урока “Аз съм оригинален”.

Урокът “Аз съм оригинален” цели да покаже на третокласниците, че всеки може да дава нестандартни решения и с това да подобрява заобикалящата ни среда. Чрез този урок децата ще имат възможност да тренират собственото си творческо мислене и  способността да решават сложни проблеми. Това включва и задачите със звездичка от сборника по математика!

Урокът “Аз съм оригинален” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да развиете творческото мислене и умението за решаване на проблеми у децата. Следвайте всяка от стъпките в урока внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици! 

Свалете урока “Аз съм оригинален” тук. 

———————————————————————————————————————-

Урокът “Моят стресови профил”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Развиване на социално-емоционални умения в ранна детска възраст и предучилищен етап

Ако се питате кога е правилният момент да започнем да обръщаме внимание на социално-емоционалните умения на детето… ами още от раждането! Лимбичната система, която отговаря

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Възможно ли е?
Математическа грамотност

Възможно ли е?

Тази стратегия стимулира учениците да оценяват получен резултат, като го сравняват с разбирането си за проблема, и поставя акцент върху разбирането на проблема, а не

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас