“Хрили, рибата балон” или какво да правим, когато емоциите ни завладеят
Споделете с колеги
Описание
Ако работите с малки деца, знаете колко бурни и непредвидими са техните емоции. Това води не само до проблеми, свързани с учебния процес, но и до междуличностни конфликти, които могат сериозно да навредят на учениците и на социално-емоционалния климат в класната стая.
Бурните емоции пречат на децата да правят дори и нещата, които по принцип обичат. Когато са ядосани например, не могат да контролират думите и реакциите си, а когато се страхуват, не поемат рискове и не изпробват нови неща, които може и да им допаднат. Когато пък са прекалено развълнувани и въодушевени, не могат да се концентрират.
Съществуват най-различни техники и механизми за управление на емоциите, но децата дори и не подозират за тях. Така че следващия път, когато се опитвате да успокоите класна стая пълна с развълнувани ученици, имайте предвид, че и те самите не знаят как да се справят със собствените си емоции. Именно затова избрахме една лесна и бърза техника за управление на емоциите и ви я споделяме под формата на подробно разписан урок за 1. клас, който можете да приложите в класната стая, за да помогнете на учениците си.
Урокът е изключително увлекателен и разказва историята на рибата балон Хрили, която един ден открива, че има необичаен талант. Какъв е той и как помага на Хрили да обуздае емоциите си, ще разберете, ако си свалите урока.
Урокът “Хрили, рибата балон” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.