Как да си вземем поука от грешките си?

Едно от най-ужасяващите неща за всяко дете е да направи грешка пред съучениците и учителя си. Понякога страхът от възможна грешка е толкова обсебващ, че децата постепенно престават да вдигат ръка в час и дори не си признават, ако не разбират нещо, за да не се злепоставят пред другите. Но именно училището е мястото, където децата би трябвало да се чувстват свободни да грешат на воля, а и да се учат и израстват чрез грешките си.

Идеята, че за да си добър в нещо, трябва да му посветиш много време, усилия, а и да направиш стотици грешки, трудно се възприема от най-малките ученици. Не им е лесно да си представят, че учителите им също е трябвало да научат всичко от нулата, че родителите им не са знаели как да се грижат за бебетата преди да се родят, че шофьорът на автобуса не е знаел как да кара автобус преди да вземе книжка и т.н. Заслужава си да отделите необходимото време, за да покажете на учениците си, че всеки тръгва отнякъде в усвояването на дадено умение или урок и че грешките са напълно естествена част от учебния процес.

Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да извличат поука от грешките си. Както сами ще се уверите, урокът “Грешки, от които да се поучим” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. В този урок учениците ви ще са разделени на отбори и ще трябва да подготвят няколко кратки представления, които да изнесат пред целия клас. След това ще имате възможност да проведете дискусия с класа и да извлечете ценни поуки заедно.

Към урока ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Грешки, от които да се поучим” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Групиране по критерии
Критично и аналитично мислене

Групиране по критерии

Тази стратегия помага на учениците да откроят различни характеристики на отделните елементи от проблема, като фокусира вниманието им към идентифициране на сходни и/или повтарящите се

Научна десетка за месеца
Научна грамотност

Научна десетка за месеца

В рамките на раздела отправяме предизвикателство към учениците да генерират научни въпроса по темата на раздела. Избираме ден, в който гласуваме за десетте най-добри въпроса.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас