Най-малките ученици сменят настроението си десетки пъти на ден. Това е нормален етап в детското развитие, но дори и да го осъзнават, това не ги кара да се чувстват по-добре. Липсата на емоционален самоконтрол тежи както на децата, така и на учителите, които трябва да редуват преподаването с разрешаване на разгорещени спорове или бърсане на сълзи.
Иска ли ви се понякога да махнете с вълшебна пръчка и вашите четвъртокласници изведнъж да се почувстват прекрасно? За съжаление, не можем да ви снабдим с магически сили, но ви предлагаме урок, с който да помогнете на децата да разпознават положителните си емоции и да ги “призовават” с няколко лесни метода, когато не се чувстват добре. Учениците могат да прилагат тези малки трикове, за да не се разстройват по време на час.
Урокът “Съкровищница с положителни емоции” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С негова помощ децата ще създадат своя собствена съкровищница, която да пълнят с положителни преживявания.
Към урока ще намерите и работни листове с бланка за саморефлексия за проследяване на хубавите емоции. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.
Свалете си урока тук.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Съкровищница с положителни емоции” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.