Как да научим учениците да поемат отговорност?

Изграждането на чувство на отговорност у децата е сред основните цели на учители и родители. Отговорните деца са тези, които могат да изпълняват задълженията си докрай. Те умеят да предвиждат последствията от действието или бездействието си. Знаят как да самонаблюдават собственото си поведение и на база на това да го коригират. Това са учениците, които изпълняват домашните си задължения, които са внимателни и ангажирани по време на час и които напредват с учебното съдържание. 

Отговорността е свързана и с умението да вземаме решения, да правим избори и да довеждаме плановете си докрай. Безспорно всичко това е ключово, за да бъдат учениците успешни не само в училище, но и в живота след това. 

Искате да развиете чувство на отговорност у своите второкласници? Урокът “Отговорен съм” е създаден именно с тази цел. Той ще помогне на учениците да се вгледат внимателно в своите отговорности и да рефлектират върху отношението, което имат към тях. Ще помислят за начините, по които да направят изпълнението им приятно и забавно. И това не е всичко – децата ще имат възможност да тренират умението да се самонаблюдават и да дават предложения как да подобрят собственото си поведение. 

Урокът “Отговорен съм” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Отговорен съм” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Отговорен съм” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как притчата за спуканата делва помага на петокласниците в село Търън да възприемат недостатъците си като ценност

Г-жа Диана Димитрова е учител по БЕЛ в ОУ “Стою Шишков” в село Търън, Смолянско. С течение на годините забелязва, че учениците ѝ се страхуват

Социално-емоционално учене

Любопитство в три стъпки

Учениците гледат кратки видеа без допълнителни обяснения и разсъждават над въпросите: “Какво ми е интересно?” и “Какъв може да бъде проблемът, които се разглежда във

Социално-емоционално учене

Силата на една добра реч

Учениците подготвят кратък текст и изнасят убедителна или мотивираща реч по предварително зададена тема. Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават да остояват мнението си по

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас