Как да научим учениците да поемат отговорност?

Изграждането на чувство на отговорност у децата е сред основните цели на учители и родители. Отговорните деца са тези, които могат да изпълняват задълженията си докрай. Те умеят да предвиждат последствията от действието или бездействието си. Знаят как да самонаблюдават собственото си поведение и на база на това да го коригират. Това са учениците, които изпълняват домашните си задължения, които са внимателни и ангажирани по време на час и които напредват с учебното съдържание. 

Отговорността е свързана и с умението да вземаме решения, да правим избори и да довеждаме плановете си докрай. Безспорно всичко това е ключово, за да бъдат учениците успешни не само в училище, но и в живота след това. 

Искате да развиете чувство на отговорност у своите второкласници? Урокът “Отговорен съм” е създаден именно с тази цел. Той ще помогне на учениците да се вгледат внимателно в своите отговорности и да рефлектират върху отношението, което имат към тях. Ще помислят за начините, по които да направят изпълнението им приятно и забавно. И това не е всичко – децата ще имат възможност да тренират умението да се самонаблюдават и да дават предложения как да подобрят собственото си поведение. 

Урокът “Отговорен съм” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Отговорен съм” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Отговорен съм” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

STEM обучения ученици учат и играят заедно
STEM

Какво е “фосил” и къде да го намерим?

Още от ранна възраст децата проявяват невероятно любопитство за всичко, което ги заобикаля, и обикновено забелязват неща, за които рядко се замисляме. Особен интерес предизвикват

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.