Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 7 минути мислят за връзки с друг текст, сюжетни прилики, прилики по смисъл и т.н. Използват ключови думи от заглавието на вече познатия текст, за да напишат провокиращо заглавие и подзаглавие на новия.
Резултат: Заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.
Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Имате 7 минути да го свържете с вече познат текст, който ще ви помогне да измислите провокиращо заглавие и подзаглавие. Можете да използвате ключови думи, цитати от вече познатия ви текст.
Предимства на стратегията
- Учениците работят с различни видове текстове;
- Учениците правят сложни връзки между текстове – структурни, логически, сюжетни;
- Търсят подтекст и провокация;
- Може да се получи добро домашно.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- някои ученици биха се затруднили при асоциацията с друг текст – дайте им насоки, примери, цитати;
- някои ученици може да се затруднят при формулирането на заглавията, подгответе се да им помогнете.