Открояване на емоционално натоварените ключови думи и правене на извод

Lamp on black board

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 10 минути търсят емоционално натоварени ключови думи в него, които да подсказват за отношението на автора към текста. Накрая, на базата на това, оформят оценка на текста с 3-4 изречения. Класът може да работи на групи.

Резултат: Учениците откриват отношение на автора.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Всяка група има по 10 минути да намери 5-6 емоционално натоварени ключови думи, които подсказват отношението на автора към текста, и с тях напишете оценка на текста от 3-4 изречения. Ето и една такава ключова дума…

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни видове текстове;
  • Учениците работят в екип;
  • Учениците оценяват авторовото отношение към текста;
  • Работят на високо ниво на разбиране на текста.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е важен начинът, по който ще бъдат разделени групите;
  • нужни са примери от страна на учителя, които да улеснят учениците със задачата;
  • трябва да помислите за алгоритъм за писане на оценка на текст.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали