Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 10 минути търсят емоционално натоварени ключови думи в него, които да подсказват за отношението на автора към текста. Накрая, на базата на това, оформят оценка на текста с 3-4 изречения. Класът може да работи на групи.
Резултат: Учениците откриват отношение на автора.
Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Всяка група има по 10 минути да намери 5-6 емоционално натоварени ключови думи, които подсказват отношението на автора към текста, и с тях напишете оценка на текста от 3-4 изречения. Ето и една такава ключова дума…
Предимства на стратегията
- Учениците работят с различни видове текстове;
- Учениците работят в екип;
- Учениците оценяват авторовото отношение към текста;
- Работят на високо ниво на разбиране на текста.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е важен начинът, по който ще бъдат разделени групите;
- нужни са примери от страна на учителя, които да улеснят учениците със задачата;
- трябва да помислите за алгоритъм за писане на оценка на текст.