Длъжностна характеристика

Длъжностна характеристика

При реализиране на по-дълъг проект е подходящо да се приложи стратегията „Длъжностна характеристика“. Тя включва подробно разписани длъжности на участниците в екипа, които те трябва да изпълняват за определения срок. Целта на тази стратегия е учениците да знаят какви умения ще развиват при изпълняване на конкретната длъжност и в рамките на проекта да минат през всички длъжности, като включително кандидатстват за тях и обясняват защо са мотивирани да извършват тази дейност.

Предимства на стратегията

  • Учениците осъзнават какви качества трябва да притежават за различни роли в екипната работа;
  • Стимулира се сътрудничеството между тях;
  • Развиват способността си да правят информиран избор измежду различни възможности;
  • С помощта на тази стратегия се развива чувството за отговорност сред учениците;
  • Учениците се приучават към навици, които ще са им полезни и в бъдеще.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва предварително да разпише изискванията за всяка длъжност;
  • учениците могат да напишат характеристиките според своята гледна точка.

Още полезни статии:

ЗАПОЧВАНЕ НА СОБСТВЕНА ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците търсят решения на социални/граждански проблеми, организирайки подходящи инициативи. 12-18 години Около 1 астрономически час

Think/Pair/Share - Помисли/Сподели (работа по двойки)
Комуникативни умения

Think/Pair/Share – Помисли/Сподели (работа по двойки)

В тази стратегия учениците самостоятелно осмислят проблем или въпрос и след това дискутират това с партньор. Дайте на учениците въпрос, тема, задача за четене, упражнение,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали