Разгадай ме

A girl writing on a piece of paper

Учениците се разделят по двойки, за да създават въпросник, чрез който да анализират силните и слабите страни на съучениците си по конкретния учебен предмет. Разменят своя въпросник с този на друга двойка, попълват и връщат. След като получат попълнения въпросник от своите съученици, анализират отговорите им и съставят примерен профил на силните и слабите им страни.

Резултат: Учениците са създали въпроси за идентифициране на силните и слабите страни, анализирали са резултатите и са съставили профил на попълнилия въпросника.

Предимства на стратегията

  • Стратегията може да бъде развита в минипроект, който да заема 2-3 учебни часа;
  • Може да бъде дадена като серия от задачи за домашна работа;
  • Анализът на силни/слаби страни е двустранен: ученикът е едновременно анализатор и анализиран;
  • Учениците имат шанс да рефлектират над силните/слабите си черти, видени през очите на околните;
  • Ефективен начин за приключване на раздел, проект, групова работа: учениците могат да базират анализа си върху конкретна ситуация, задача, предметна област;
  • Предоставя възможност за упражняване на умението за даване на конструктивна обратна връзка.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • учениците могат да се нуждаят от разясняване на формата на един въпросник;
  • някои ученици могат да се затруднят повече от други със създаването на подходящи въпроси;
  • на някои от учениците може да им бъде необходимо повече от предвиденото от вас време, за да анализират съответните отговори;
  • по-неуверените в себе си ученици може да се почувстват нападнати/обидени от посочените слаби страни и създадения профил;
  • може да възникнат разпалени спорове по коментарите и да се създадат междуличностни конфликти.

Още полезни статии:

Добрата дума

Учениците теглят произволно име на съученик, след което пишат едно добро качество/силна страна и една страна за подобрение на ученика, чието листче са изтеглили. Връщат

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали