Урок за преодоляване на трудности? Да моля!

Всеки от нас се изправя пред трудности. По това си приличаме. Различаваме се обаче по това как реагираме на трудностите. Някои от нас се плашат, че няма да се справят и затова се опитват да ги избегнат на всяка цена. Други приемат проблемите като приключение и с любопитство и ентусиазъм се опитват да намерят решение. 

Сега си представете класна стая, в която децата се впускат стремглаво към всяко ново предизвикателство, което им отправяте. Представете си колко много учат и напредват тези ученици! И в колко осъзнати, ефективни, уверени и успешни личности ще се превърнат! 

Може да постигнете всичко това лесно с помощта на урока “Разбира се, че мога”. 

Урокът “Разбира се, че мога” насочва вниманието на децата към напредъка, който са постигнали до момента. Дейностите в него подпомагат децата да си припомнят трудностите, пред които са се изправили и начините, по които са ги преодолели. 

Урокът “Разбира се, че мога” насърчава също и взаимната подкрепа между учениците пред новите предизвикателства – те се учат да се окуражават и насърчават взаимно, да забелязват и адмирират не само своите лични постижения, но и тези на съучениците си. 

Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Разбира се, че мога” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Разбира се, че мога” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Практики от класната стая: Пролетен базар или как да развием самоосъзнатост и отговорност чрез благотворителност

Много често в учителската практика си задаваме едни и същи въпроси и се срещаме със сходни проблеми при учениците. Всеки учител се е сблъсквал с

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Разбери проблема
Математическа грамотност

Разбери проблема

Тази стратегия е заимствана от първата стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973): Кажи със свои

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас