Урок за преодоляване на трудности? Да моля!

Всеки от нас се изправя пред трудности. По това си приличаме. Различаваме се обаче по това как реагираме на трудностите. Някои от нас се плашат, че няма да се справят и затова се опитват да ги избегнат на всяка цена. Други приемат проблемите като приключение и с любопитство и ентусиазъм се опитват да намерят решение. 

Сега си представете класна стая, в която децата се впускат стремглаво към всяко ново предизвикателство, което им отправяте. Представете си колко много учат и напредват тези ученици! И в колко осъзнати, ефективни, уверени и успешни личности ще се превърнат! 

Може да постигнете всичко това лесно с помощта на урока “Разбира се, че мога”. 

Урокът “Разбира се, че мога” насочва вниманието на децата към напредъка, който са постигнали до момента. Дейностите в него подпомагат децата да си припомнят трудностите, пред които са се изправили и начините, по които са ги преодолели. 

Урокът “Разбира се, че мога” насърчава също и взаимната подкрепа между учениците пред новите предизвикателства – те се учат да се окуражават и насърчават взаимно, да забелязват и адмирират не само своите лични постижения, но и тези на съучениците си. 

Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Разбира се, че мога” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Разбира се, че мога” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Ученици работят заедно със своята учителка по изпълнението на STEM проект
STEM

STEM проект – Геометрия в природата

Природата ни предлага страхотни възможности за провеждане на STEM проекти. За тях не са необходими скъпи материали – достатъчно е да запознаем децата с това,

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.