Суперприятелите, които ни помагат, когато сме разстроени и изнервени

Смелост, мъдрост и спокойствие. Три неща, които често липсват в класна стая пълна с фрустрирани четвъртокласници. Всеки начален учител знае колко време и енергия отделя в това да реагира на интензивните емоции в час. Така обаче често се облекчават симптомите, без да се стига до първопричината за подобни емоционални епизоди.

Нашият съвет е по-скоро да инвестирате време в това да помогнете на четвъртокласниците си да изградят механизми и стратегии, с които да могат да се справят с фрустрацията си самостоятелно. И тъй като звучи много лесно на думи, но на практика малцина знаят как точно да подходят, ви споделяме и цял урок с допълнителни материали и работни листове, който е разписан толкова подробно, че буквално можете да си го свалите и приложите в час още утре.

Урокът се казва “Суперприятелите” и ще запознае вашите ученици с трима много специални супергерои, които се притичват на помощ на четвъртокласничката Катя. Защо Катя е в беда, как ѝ помагат “суперприятелите” и по какъв начин поуките от разказа ще се отразят на емоционалния климат във вашата класна стая, ще разберете само ако си свалите урока.

Към него има и допълнителна информация по темата, постер за класната стая, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Суперприятелите, които ни помагат, когато сме разстроени и изнервени

———————————————————————————————————————-

Урокът “Суперприятели” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Разделяне на групи чрез пръчици
Работа в екип

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас