Какво се случва?
Включва дейности, които повишават любопитството на учениците и генерира интерес, за да привлечем вниманието на учениците и да ги въвлечем в предстоящия урок.
Дава възможност да направим връзка с предходни знания, които са необходими за постигането на целта на урока.
Възможност да идентифицирате грешните схващания в разбиранията на учениците.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Примерни стратегии:
Стратегии за връзки с предишно знание:
Ритуали:
- Споделете с една дума
- Чувства
- Минутка за четене
- Цитат на деня
- Още ритуали за начало на часа от М1
Как това помага?
Води до Активно учене:
- Фокусирано внимание
- Връзка с предходни знания и опит
- Свързано с реалния живот
Какво правят учениците?
- Споделят мнение / отговори към въпроси;
- Задават въпроси като: Защо се случи това? Какво вече знам за това? Какво мога да науча за това? Как може този проблем да бъде решен?;
- Търсят информация;
Каква е ролята на учителя?
- Мотивира учениците към урока
- Проверява разбиранията за стари знания и др.
- Проверява нивото на разбиране на настоящия урок (ФрО).
- Задава въпроси;
- Провокира учениците да задават въпроси;