Учителят дава на учениците списък с цели и задачи за конкретен срок за изпълнение. Те трябва сами да преценят какви роли и отговорности ще трябва да развият, за да се справят. Учениците се групират сами въз основа на поставените цели и си разпределят ролите и задачите, така че да се справят в определения срок.
Предимства на стратегията
- Тази стратегия развива самостоятелността и отговорността на учениците;
- Стимулира се сътрудничеството между тях;
- Развиват способността си да правят информиран избор измежду различни възможности.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- самостоятелното разпределение на роли и задачи в екипа е най-високото ниво, към което води учителят, когато последователно развива уменията за работа в екип;
- тази стратегия изисква време, постоянство и целенасочена работа от страна на учителя.