Списък от дейности, разпределени по роли

Списък от дейности, разпределени по роли

Учителят дава на учениците списък с цели и задачи за конкретен срок за изпълнение. Те трябва сами да преценят какви роли и отговорности ще трябва да развият, за да се справят. Учениците се групират сами въз основа на поставените цели и си разпределят ролите и задачите, така че да се справят в определения срок.

Предимства на стратегията

  • Тази стратегия развива самостоятелността и отговорността на учениците;
  • Стимулира се сътрудничеството между тях;
  • Развиват способността си да правят информиран избор измежду различни възможности.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • самостоятелното разпределение на роли и задачи в екипа е най-високото ниво, към което води учителят, когато последователно развива уменията за работа в екип;
  • тази стратегия изисква време, постоянство и целенасочена работа от страна на учителя.

Още полезни статии:

Симулация на гласуване/референдум
Гражданска активност

Симулация на гласуване/референдум

Когато става въпрос за вземане на решение за каквото и да е в класа, добър механизъм да бъде зачетено мнението на всеки ученик е гласуването.

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Групиране по критерии
Критично и аналитично мислене

Групиране по критерии

Тази стратегия помага на учениците да откроят различни характеристики на отделните елементи от проблема, като фокусира вниманието им към идентифициране на сходни и/или повтарящите се

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали