Списък от дейности, разпределени хронологично

Списък от дейности, разпределени хронологично

В началото на часа учителят дава задачите и учениците трябва да изработят сами план за действие, като направят списък от дейностите, през които ще минат, за да постигнат решение на задачата. Списъкът от дейности включва проучване, планиране на дейностите, конкретни действия и представяне на резултатите в определения от учениците срок.

Предимства на стратегията

  • Учениците се насърчават самостоятелно да планират работата си и да разпределят задачите и ролите в екипа;
  • Учениците се приучават към логично мислене и организация на времето си – умения, които ще им бъдат полезни и в бъдеще.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е подходяща за извънкласни групови дейности като проучвания по поставени проблеми;

От практиката
С помощта на тази стратегия учениците от 6 клас в ОУ „Неофит Рилски“ в с. Дерманци работиха по групи и проучваха глаголните времена в българския език. Резултатите си представиха на организираната от тях и учителката по БЕЛ Виолета Тасева ученическа конференция в края на раздела.

Още полезни статии:

Ted Talk и Реч
Комуникативни умения

Ted Talk и Реч

Целта на този вид стратегии е да развият уменията на учениците за публично говорене, както и за убеждаване. Фокусът тук са говорене и държание пред

Един въпрос с различни отговори
Креативност

Един въпрос с различни отговори

Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят идеи, след като се изчерпят обикновените и често срещани отговори.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.