В началото на часа учителят дава задачите и учениците трябва да изработят сами план за действие, като направят списък от дейностите, през които ще минат, за да постигнат решение на задачата. Списъкът от дейности включва проучване, планиране на дейностите, конкретни действия и представяне на резултатите в определения от учениците срок.
Предимства на стратегията
- Учениците се насърчават самостоятелно да планират работата си и да разпределят задачите и ролите в екипа;
- Учениците се приучават към логично мислене и организация на времето си – умения, които ще им бъдат полезни и в бъдеще.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е подходяща за извънкласни групови дейности като проучвания по поставени проблеми;
От практиката
С помощта на тази стратегия учениците от 6 клас в ОУ „Неофит Рилски“ в с. Дерманци работиха по групи и проучваха глаголните времена в българския език. Резултатите си представиха на организираната от тях и учителката по БЕЛ Виолета Тасева ученическа конференция в края на раздела.