A girl writing on a piece of paper

Учениците се разделят по двойки, за да създават въпросник, чрез който да анализират силните и слабите страни на съучениците си по конкретния учебен предмет. Разменят своя въпросник с този на друга двойка, попълват и връщат. След като получат попълнения въпросник от своите съученици, анализират отговорите им и съставят примерен профил на силните и слабите им страни.

Резултат: Учениците са създали въпроси за идентифициране на силните и слабите страни, анализирали са резултатите и са съставили профил на попълнилия въпросника.

Предимства на стратегията

  • Стратегията може да бъде развита в минипроект, който да заема 2-3 учебни часа;
  • Може да бъде дадена като серия от задачи за домашна работа;
  • Анализът на силни/слаби страни е двустранен: ученикът е едновременно анализатор и анализиран;
  • Учениците имат шанс да рефлектират над силните/слабите си черти, видени през очите на околните;
  • Ефективен начин за приключване на раздел, проект, групова работа: учениците могат да базират анализа си върху конкретна ситуация, задача, предметна област;
  • Предоставя възможност за упражняване на умението за даване на конструктивна обратна връзка.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • учениците могат да се нуждаят от разясняване на формата на един въпросник;
  • някои ученици могат да се затруднят повече от други със създаването на подходящи въпроси;
  • на някои от учениците може да им бъде необходимо повече от предвиденото от вас време, за да анализират съответните отговори;
  • по-неуверените в себе си ученици може да се почувстват нападнати/обидени от посочените слаби страни и създадения профил;
  • може да възникнат разпалени спорове по коментарите и да се създадат междуличностни конфликти.

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.