Учениците се разделят по двойки, за да създават въпросник, чрез който да анализират силните и слабите страни на съучениците си по конкретния учебен предмет. Разменят своя въпросник с този на друга двойка, попълват и връщат. След като получат попълнения въпросник от своите съученици, анализират отговорите им и съставят примерен профил на силните и слабите им страни.
Резултат: Учениците са създали въпроси за идентифициране на силните и слабите страни, анализирали са резултатите и са съставили профил на попълнилия въпросника.
Предимства на стратегията
- Стратегията може да бъде развита в минипроект, който да заема 2-3 учебни часа;
- Може да бъде дадена като серия от задачи за домашна работа;
- Анализът на силни/слаби страни е двустранен: ученикът е едновременно анализатор и анализиран;
- Учениците имат шанс да рефлектират над силните/слабите си черти, видени през очите на околните;
- Ефективен начин за приключване на раздел, проект, групова работа: учениците могат да базират анализа си върху конкретна ситуация, задача, предметна област;
- Предоставя възможност за упражняване на умението за даване на конструктивна обратна връзка.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
- учениците могат да се нуждаят от разясняване на формата на един въпросник;
- някои ученици могат да се затруднят повече от други със създаването на подходящи въпроси;
- на някои от учениците може да им бъде необходимо повече от предвиденото от вас време, за да анализират съответните отговори;
- по-неуверените в себе си ученици може да се почувстват нападнати/обидени от посочените слаби страни и създадения профил;
- може да възникнат разпалени спорове по коментарите и да се създадат междуличностни конфликти.