Приятел в нужда се познава или как да оказваме емоционална подкрепа в училище

Началните учители ежедневно се изправят пред редица непредвидими ситуации в класната стая. Всякакви емоции и мисли бушуват в съзнанието на малките четвъртокласници и за съжаление, учебният процес често започва да куца, когато те вземат превес. Представете си клас, в който децата не търсят единствено учителя, когато имат нужда от емоционална подкрепа, а знаят как да си помогнат сами. Така и работата ви би била малко по-лека, и децата ще развиват важни личностни качества.

Знаем, че всяко начало е трудно и затова ви споделяме един специален урок, който цели да научи децата как да утешават приятелите си. Както сами ще се уверите, урокът “СПОКУ: слушам, потвърждавам и окуражавам” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Учениците ви ще учат, забавлявайки се с помощта на увлекателни въпроси за дискусия, ролеви игри и интересни на казуси.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. Как изобщо се преподава нещо толкова абстрактно и лично, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Приятел в нужда се познава или как да оказваме емоционална подкрепа в училище

———————————————————————————————————————-

Урокът “СПОКУ: слушам, потвърждавам и окуражавам” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Възможно ли е?
Математическа грамотност

Възможно ли е?

Тази стратегия стимулира учениците да оценяват получен резултат, като го сравняват с разбирането си за проблема, и поставя акцент върху разбирането на проблема, а не

Научна грамотност
Научна грамотност

Научна грамотност

Научна грамотност Ренета Богданова (учител по програма Заедно в час, Випуск 2012-2014) Какво представлява умението и защо е важно Какво е научна грамотност?  Научната грамотност

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас