Представяне по модел/матрица

Представяне по модел

За да се насърчи свободното и уверено говорене от учениците при представяне на резултатите учителят дава модел/матрица, по която да структурират речта си. При въвеждането на тази стратегия в самото начало учителят може да даде модела като работен лист с графично оформени полета за попълване на темата, тезата, аргументите в защита на тезата и приноса на всеки участник. Представянето по модел обаче става устно, защото целта е учениците да говорят свободно и убедително по темата.

Предимства на стратегията

  • Представянето по модел помага на учениците да структурират мисълта и речта си;
  • Предварително зададената схема/структура отнема от напрежението на учениците, които често се притесняват за формата и губят фокус от съдържанието, защото не са уверени в себе си;
  • По преценка на учителя, когато учениците свикнат със схемата, той би могъл да ги насърчи да я „разчупят“ и индивидуализират;
  • Този подход е ефективен и в чуждоезиковото обучение, където учителите често се притесняват да дават по-сложни задачи на ученици, които са начинаещи.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • увереността при представяне на учениците се изгражда в процеса на работа и учителят трябва да насърчава по-притеснителните ученици да участват и да не се отказват;

Още полезни статии:

Приобщаващо образование

Стъпки за реализиране на допълнителна подкрепа при деца със специални образователни потребности (СОП)

Приобщаването на деца със специални образователни потребности /СОП/ все още е предизвикателство за много учители и ръководители на образователни институции. Обучението на тези деца много

Социално-емоционално учене

Как да водим фокусиран разговор?

Учениците трябва да поддържат диалог с партньора си като поддържат темата на разговор без да я променят несъзнателно.   Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават

Социално-емоционално учене

Преди и сега – анализ на природна местност

Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели. Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали