Преди и сега – анализ на природна местност

Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели.

Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават хората в градовете или местностите за определен период.

Вземане на отговорни решения: учениците сравняват и оценяват положителните и отрицателните страни на промените, които настъпват в обществата.

30 мин. или цял учебен час

Листове, химикали, табла; Материали от енциклопедии, книги или албуми за местността

Стъпки за изпълнение на дейността

Учениците могат да имат достъп до компютри или телефони за фазата на проучване.

Нека учениците да помолят семейство и близки да сподлеят материали за местността, ако разполагат с такива или да споделят лични истории и впечатления за промените през годините. 

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Мисловна карта
Креативност

Мисловна карта

Мисловните карти са удобен начин за визуално изобразяване на идеи с помощта на схема, в която цялата информация е обединена от една ключова дума или

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?
Научна грамотност

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

В първия час от даден раздел, предоставяме на учениците разнообразни уводни материали, които дават най-обща представа за темата на раздела. Учениците обсъждат по групи възникналите

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.