Преди и сега – анализ на природна местност

Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели.

Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават хората в градовете или местностите за определен период.

Вземане на отговорни решения: учениците сравняват и оценяват положителните и отрицателните страни на промените, които настъпват в обществата.

30 мин. или цял учебен час

Листове, химикали, табла; Материали от енциклопедии, книги или албуми за местността

Стъпки за изпълнение на дейността

Учениците могат да имат достъп до компютри или телефони за фазата на проучване.

Нека учениците да помолят семейство и близки да сподлеят материали за местността, ако разполагат с такива или да споделят лични истории и впечатления за промените през годините. 

Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали