След като прочетат текста внимателно, учениците създават репортаж със свои думи, като перифразират текста, обобщавайки го. Нужно е да бъде зададен обемът на репортажа и времето, за което да прочетат текста и съответно да напишат репортажа.
Резултат: Създават текст, който е обобщение на друг, по-голям текст със свои думи.
Примерна инструкция
Представете си, че сте журналисти, които подготвят репортаж по описаната случка. Имате 12 минути да прочетете текста и да напишете репортаж за Централната информационна емисия по телевизията на случилото се в него с не повече от 5 изречения.
Предимства на стратегията
- Учениците си обогатяват речта, като използват синоними;
- Учениците се учат да обобщават информация;
- Учениците се запознават с особеностите на медийния жанр.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- може да има непознати думи в текста и това да ги затрудни;
- може да не познават особеностите на репортажа;
- предвидете време и да обясните как се пише заглавие на медиен текст.