Мурка и Щерю или защо е важно да се поставяме на мястото на другия?

Безспорно, когато работим с много други хора, е важно да сме чувствителни към гледната точка на другия. Само така ще можем да се справяме със задачите си ефективно, а атмосферата в нашия екип ще е позитивна. 

Светът на децата не е много по-различен от този на възрастните, а понякога дори е по-сложен. Всеки ден те трябва да комуникират ефективно с още 20 други деца, да преодоляват конфликти и често да работят заедно като екип, за да се справят с дадена  задача. 

Разликата с възрастните хора обаче е, че децата тепърва развиват умения като това да проявяват емпатия и да се поставят на мястото на другия. Затова е много важно ние да ги подкрепим в този процес. По този начин те не само ще напреднат в личностното си развитие, но и ще направят така, че класната стая да е ориентирана към високи цели и напредък, вместо върху ежедневното разрешаване на спорове и препирни. 

Урокът “Мурка и Щерю” ще ви помогне да постигнете всичко това! Чрез него ще покажете на децата защо е важно да се поставяме на мястото на другите и как това, че съпреживяваме емоциите на заобикалящите, помага на всички нас. Децата не само ще чуят историята за Мурка и Щерю, но и ще рефлектират след всяка ключова част от нея. Така  ще съотнесат изводите към личния си опит и преживявания. 

Урокът “Мурка и Щерю” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Мурка и Щерю” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Мурка и Щерю” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.