Учениците създават формула за вземане на решение при определен проблем.

Вземане на отговорни решения: Учениците усвояват модел от различни стъпки за вникване, осъзнаване и разрешаване на проблем.

20 мин. или за цял учебен час

Маркер, дъска или проектор.

Стъпки за изпълнение на дейността

Запишете на табло формулата: с думи и със символи и напомняйте на учениците за нея в моменти на вземане на решения.

У дома учениците може да помислят само върху своите формули, но е добре и да помолят родител да сподели и неговите стъпки за формула за дадения казус/ситуация/проблем и да ги обсъдят заедно.



Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Математическа грамотност

Математически записки

Идеята на тази стратегия е да покажем на учениците как могат бързо да водят записки, като използват за удобство математически символи за често използвани думи.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.