Личен манифест

Учениците създават кратък текст по модела на манифест, в който споделят за техните лични убеждения, основни ценности, вярвания, идеи и приоритети, които желаят да отстояват.

Самоосъзнатост: рефлектират върху личните си убеждения, ценности и вярвания; откриват и се фокусират върху техните силни страни и приоритети

Самоуправление: откриват начини за самомотивиране и постигане на целите

20 -30 минути за самостоятлена работа в час 

Примерен манифест

Стъпки за изпълнение на дейността

Можете да промените фокуса на манифеста според конкретното историческо знание, което усвоявате в този етап.

Може да дадете право на избот за формата на манифеста – може да бъде под формата на текст, есе или пък като постер с ключови думи, който да съдържа символи и рисунки;

Учениците могат да включат членовете на семейството си в дейността, като заедно създадат манифест на дома.

Обяснете им, че като екип трябва да извлекат общите ценности, вярвания и убеждения, зад които стоят, като могат и да адресират общи семейни цели и мечти.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали