Как да водим фокусиран разговор?

Учениците трябва да поддържат диалог с партньора си като поддържат темата на разговор без да я променят несъзнателно.

Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават да водят диалог в неофициална обстановка като съзнателно поддържат темата на разговора с партньора си и съобразяват въпросите и отговорите с тези на събеседника;

Един диалог по двойки трае до 3 минути.

Стъпки за изпълнение на дейността

  • Можете да създадете заедно с учениците  постер с фрази, които са полезни за целите на дейността.
  • Възможно е да реализирате дейността по двойки или групи. Вариант на групи може да бъде реализиран с двама ученици, които водят диалог и един, който има за задача да наблюдава. 

*Ако разигравате дейността в рамките на повече от един учебен час, то можете да съберете идеи и от учениците за примерни теми, които биха били интересни за тях.

Поставете задача на учениците да упражняват новото умение за водене на диалог у дома, като изберат тема на разговор, използват научените фрази за поддържане на диалога и след това запишат своята рефлексия по опорните въпроси: 

  • Имаше ли моменти, в които ти беше трудно да поддържаш разговора? Какво направи? 
  • Какво ти помогна да поддържаш разговора? 
  • Как се почувства след този разговор? 

Още полезни статии:

Проектно базирано обучение

“Научна пещера за бягство от класната стая” – практика, която обединява знания, творчество и спечелване на код за бягство от класната стая

Схващането, че преподаването на химия трябва да се случва основно по класическия начин, тъй като трудно се прилагат иновативни подходи, е мит, който ще разбием

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали