Импулсивността е характерна за детската възраст. Нормално е второкласниците, с които работим, да не успяват да се въздържат от импулсивни действия, тъй като в момента те развиват умението си за самоконтрол.
Но в същото време е изключително важно да насърчим самоконтрола у тях. Хората, които умеят да “отлагат наградата” и да упражняват саморегулация над импулсите си са онези, които се радват на успех в живота и по-удовлетворяващи взаимоотношения с околните.
Учениците, които имат добре развито ниво на самоконтрол:
- имат по-добър успех в училище;
- умеят да си поставят дългосрочни цели и да полагат последователни усилия, за да ги постигнат;
- умеят да следват правила и инструкции;
- се адаптират по-лесно към нови обстоятелства – нов учител, нов клас, нови предмети, ново училище.
Затова и за учителите е важно да предоставят възможност децата да изградят умение за самоконтрол. Това е пряк път към постигането на продуктивен учебен процес с ангажирани и напредващи ученици.
Как да постигнете това с вашите второкласници? Представяме ви урока “Изчакай, за да играеш”. Той ще ви подскаже как да създадете ситуация в класната стая, в която всяко дете да прояви индивидуалното си ниво на самоконтрол. Чрез рефлексия в края на часа всеки малък ученик ще има възможност да ревизира поведението и решенията си, както и да си постави цели за подобряване на способността да “отлага наградата”.
Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици!
Свалете урока “Изчакай, за да играеш” тук.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Изчакай, за да играеш” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.