Диференцирана рефлексия върху силните и слабите страни на учениците

Диференцирана рефлексия върху силните и слабите страни на учениците

Умението за рефлектиране, като всяко друго умение, се усвоява постепенно. Възможно е учениците ни да бъдат на различен етап от усвояването на умението. Тази стратегия ни позволява да диференцираме, когато провеждаме някакъв тип рефлексия, за да бъде тя полезна за всичките ни ученици.

Учителят може да зададе няколко въпроса, които са на различни нива, а учениците да отговорят само на някои от тях – според собственото си ниво. Примерни въпроси с диференциация по нивата на Блум:

Примерни въпроси за самооценка (по нивата на Блум)

  1. Какво научих от тази задача? Посочете 2 неща.
  2. Кое от тези две неща е по-важно за мен? Защо?
  3. Какво знание/умение, което имам, ми беше полезно днес? Как го използвах?
  4. Бях ли успешен? Защо?
  5. Кои действия и кои умения водят до успех при изпълнението на тази задача? Защо?
  6. Как изпълнението на тази задача е полезно за моето развитие?

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

Timed Retell - Преразказ за време (по двойки)
Комуникативни умения

Timed Retell – Преразказ за време (по двойки)

В тази стратегия учениците практикуват умения за слушане и говорене. Учениците се разделят на двойки и един след друг говорят, изслушват се и след това

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.