Урок по търпение за първокласници

Ако работите с първокласници, знаете, че едно от най-големите предизвикателства е липсата на търпение. Всичко трябва да стане на момента! Някой е готов пръв с упражнението? Веднага трябва да отидете да проверите. Някой вдига ръка? Незабавно му обърнете внимание. Нещо се случва на двора? Веднага всички трябва да изтичат до прозореца да видят.

 

Може би сте виждали видеозапис на популярния експеримент, в който на група деца се казва, че ще ги оставят сами в стаята за 10-15 минути с един бонбон. Те могат да изядат бонбона, но ако се въздържат и не го изядат, ще получат цели три! Въпреки че децата напълно разбират, че ако не действат импулсивно и изчакат малко ще получат три бонбона, някои от тях все пак напълно съзнателно избират да изядат единия бонбон.

Тези импулсивни реакции са породени от факта, че децата все още не са изградили механизми за “отлагане на наградата”. Умението да се концентрираш върху трудна и неприятна задача в името на потенциална награда, която ще получиш в бъдеще, е изключително важно за постигането на житейски и професионални успехи. Това умение помага на децата да проявяват упоритост и постоянство в работата си, като същевременно ги учи да планират и да мислят стратегически.

За съжаление, ако не помогнете на учениците да изградят това умение още в началното училище, шансовете им да го усвоят самостоятелно или в по-горните класове са минимални. Искаме да ви помогнем, като ви споделим един подробно разписан урок по търпение за първокласници.

Урокът “Имам търпение да изчакам” цели да покаже на децата как да завършат това, което трябва да направят, преди да направят това, което искат. Ако веднъж направят този избор съзнателно, е много вероятно в бъдещи сходни ситуации да се замислят. Особено ако и вие им помагате с насоки.

Свалете си урока тук.

Урокът “Имам търпение да изчакам” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас