След като създадете съдържанието, трябва да изберете най-подходящия канал за разпространение. Понякога процесът може и да е обратен – да сте избрали канал и след това да създадем съдържание за него.
Каналите, които може да използвате, са много разнообразни и всеки си има специфики. Ето преглед на разликите и предимствата на всеки от каналите:
- Платформи за социални медии: Канали като Facebook, Instagram и tik-tok ви позволяват да достигнете до широка аудитория чрез публикации, видеоклипове, създаване на групи и ангажиране с последователите.
- Търсачки: Ако създадете website или блог, може да оптимизирате съдържанието, за да излизате на първите страници в търсачки като Google, Bing и други. Това може да ви помогне да генерирате видимост и да ангажирате целевата си аудитория.
- Имейл: Изпращането на имейли или бюлетини до списък с хора, които са се абонирали, ви позволява да водите по-лична и индивидуална комуникация.
- Подкасти и уебинари: Хостването или участието в подкасти и уебинари може да ви помогне да достигнете до ангажирана аудитория, интересуваща се от темата, за която говорите.
- Онлайн форуми и общности: Участието в подходящи онлайн форуми, групи или платформи на общността ви позволява да се ангажирате с конкретна аудитория, интересуваща се от темата на вашата кампания.
При използването на социалните медии е важно да разбирате как действат алгоритмите:
Алгоритмите следят поведението на потребителите и го използват, за да създават по-пристрастяващо преживяване. Колкото повече време прекарвате във Facebook, Instagram или TikTok, толкова по-добре алгоритмите ще разпознават вашите предпочитания. Проблемът е, че това може да доведе до пристрастяване, но по-тревожното е, че те поставя в някаква категория или информационен „балон“. Затова трябва да бъдете внимателни и критични към съдържанието, което виждате.
Имайки тази информация предвид, е важно да помислите критично към начина, по който ще адресирате кампанията ви, така че да успее да стигне до конкретната целева група.
Кое съдържание за кой канал е?