Учениците прочитат внимателно текста. След това имат на разположение 7 минути да го свържат с нещо от заобикалящия ги свят, така че да измислят провокиращо заглавие и подзаглавие на текста, което да съдържа някаква уникална идея.
Резултат: Учениците съставят заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.
Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 7 минути да го свържете с нещо познато около вас и да напишете заглавие и подзаглавие, които да провокират.
Предимства на стратегията
- Учениците работят с различни типове текстове;
- Би било добро отваряне на урок;
- Учениците вникват отвъд буквалния текст.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е полезно да им дадете пример, насоки (заглавия от вестници, заглавия на снимки, които да носят подтекст и т.н.);
- някои ученици може да се справят доста по-бързо и обратното, помислете какво ще правят;
- трябва да обяснете какво значи „провокиращо заглавие”;
- ако им дадете пример, преди да започнат да работят, това би ги улеснило.