Разделят се две колони – учителят на дъската, учениците в тетрадките. Разделяте ги на две групи за не повече от 30 секунди – едните пишат за интересните факти от текста, другите – за важните. Двата вида могат да се припокрият. Давате им 2-3 минути да ги напишат и 2-3 минути обсъждате написаното. След това отговарят на въпросите в текста.
Резултат: Отсяват предварително важната информация, за да отговорят по-внимателно на въпросите след текста.
Примерна инструкция
Всички ученици зад Петър, Андрей и Венета пишат по първата колона, а останалите – по втората. Имате n броя минути да прочетете текста и 2 минути да попълните таблицата с поне 4 факта. След това обсъждаме заедно.
Предимства на стратегията
- Може да се получи добро отваряне на урок;
- Учениците могат да се допълват;
- Учениците дават различни гледни точки;
- Фокусирани са към ключовите думи в текста;
- Целият текст минава през съзнанието им и тогава коментират и отговарят на въпросите.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- има вероятност на някои ученици да не им стигне времето за четене на текста;
- възможно е някои ученици да искат да пишат по другата колона;
- може да се впуснат в дълго обсъждане на важни или интересни факти, което да отнеме повече време.