Модератор

За ефективната работа в група и постигането на целта всеки да слуша активно и да цени различното мнение е необходимо във всички отбори да има по един модератор, който да дава думата на говорещите и да следи за спазването на нормата на класа.

Предимства на стратегията

  • Участието на модератора в отборите помага на учениците да водят структуриран диалог и повишава ефективното слушане и приемане на различното мнение;
  • Способността да се модерира е важна за много професии, ето защо е добре да се развива отрано.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • модераторът е една важните роли в екипа и учителят трябва предварително да е обяснил в какво се състои неговата работа;
  • важно е модераторът да остава безпристрастен и да прилага едни и същи правила и последствия към всички. Понякога учениците „пренясят“ междуличностните си взаимоотношения върху работата и е добре да им се напомня, че когато модерират, те са безпристрастни професионалисти.

Още полезни статии:

ЗАПОЧВАНЕ НА СОБСТВЕНА ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците търсят решения на социални/граждански проблеми, организирайки подходящи инициативи. 12-18 години Около 1 астрономически час

Think/Pair/Share - Помисли/Сподели (работа по двойки)
Комуникативни умения

Think/Pair/Share – Помисли/Сподели (работа по двойки)

В тази стратегия учениците самостоятелно осмислят проблем или въпрос и след това дискутират това с партньор. Дайте на учениците въпрос, тема, задача за четене, упражнение,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.