Същността на тази стратегия е разчитане на формален запис, като прибавяме забавен елемент. При нея даваме на учениците графика, формула, диаграма и им поставяме задача да измислят история/новина или друг текст по нея. По този начин ги провокираме да вникнат в това, което им показва формалният запис, и в същото време стимулираме тяхната креативност.
Пример
В час по география даваме графика на валежите в страната и поставяме задача на учениците да напишат репликите на Емо Чолаков за вечерните новини.
Предимства на стратегията
- Може да се използва във всеки предмет;
- Провокира сериозно вникване във формалния запис;
- Поставя формалния запис в реален контекст;
- Много ясно показва, че формалният запис е вид текст, който носи много конкретна информация.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- трябва да отделим време да обясним принципа на съответния формален запис, преди да използваме тази стратегия.