След като учениците са изпълнили поставената задача в срок, те трябва да представят и защитят своето решение/проект/план. При презентирането всеки отбор трябва да отговори на 4 въпроса – или т.нар. „Стратегия 4-те К“, която съдържа следните въпроси: Какво постигнахме? Какви трудности срещнахме? Какво научихме по пътя? Какво бихме направили по различен начин?
Предимства на стратегията
- Подходяща е за представяне на резултатите както за краткосрочни дейности по групи в час, така и за по-дългосрочни проекти;
- По този начин се насърчават и развиват комуникативните и презентационни умения на учениците;
- Отговарянето на „4-те К“ води до осмисляне на процеса на работа и помага на учениците да се учат от своите грешки и от грешките на другите;
- Стратегията дава възможност на учениците да структурират изработените продукти, което от своя страна води до по-добре структурирани презентации.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е възможно първоначално някои ученици да откажат да участват в представянето на резултатите;
- учителят трябва да прояви постоянство, търпение и убедителност, за да мотивира всички ученици да участват и отговарят на „4-те К“ въпроси.