4-те К: Какво постигнахме? Какви трудности срещнахме? Какво научихме по пътя? Какво бихме направили по различен начин?

4-те К: Какво постигнахме? Какви трудности срещнахме? Какво научихме по пътя? Какво бихме направили по различен начин?

След като учениците са изпълнили поставената задача в срок, те трябва да представят и защитят своето решение/проект/план. При презентирането всеки отбор трябва да отговори на 4 въпроса – или т.нар. „Стратегия 4-те К“, която съдържа следните въпроси: Какво постигнахме? Какви трудности срещнахме? Какво научихме по пътя? Какво бихме направили по различен начин?

Предимства на стратегията

  • Подходяща е за представяне на резултатите както за краткосрочни дейности по групи в час, така и за по-дългосрочни проекти;
  • По този начин се насърчават и развиват комуникативните и презентационни умения на учениците;
  • Отговарянето на „4-те К“ води до осмисляне на процеса на работа и помага на учениците да се учат от своите грешки и от грешките на другите;
  • Стратегията дава възможност на учениците да структурират изработените продукти, което от своя страна води до по-добре структурирани презентации.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е възможно първоначално някои ученици да откажат да участват в представянето на резултатите;
  • учителят трябва да прояви постоянство, търпение и убедителност, за да мотивира всички ученици да участват и отговарят на „4-те К“ въпроси.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали