Таблица за групиране на прилагателни

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№10 по Български език и литература за 3. клас “Прилагателните имена в приказния свят – употреба на сравнителна и превъзходна степен”. 

Инструкции:

Разделете класа на екипи по двама и на всяка двойка дайте текст на приказката “Зайко” от Юлия Момчилова и работен лист – таблица за групиране на прилагателни имена.

  • “Ученици, сега ще работите по двойки.
  • Прочетете текста заедно и потърсете в него прилагателни имена, които описват Зайко или други герои от приказката.
  • Запишете тези думи в таблицата според тяхното значение. Пример:
    • цвят: оранжев, бяло
    • форма: дълги, кръгли
    • големина: големи, малки
    • характер: мъдър, грижлив
    • емоция: доволен, ядосан
  • Когато сте готови, подгответе се да споделите откритията си с останалите.”

Важно!

  • За разделянето класа на двойки може да използвате онлайн приложение Gynzy.
  • При нужда – припомнете как се разпознават прилагателните (думи, които са признак на съществителните имена и отговарят на въпрос: „Какъв? Каква? Какво? Какви“).
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_2kl_BEL_PBO Pozdravitelna kartichka za prikazen geroi_RL Shablon
Шаблон за поздравителна картичка
Prepodavame.bg_8kl_FILOSOFIYA_PBO Kak da mislim kato mudreci_RL Kak misli moyata rolya
Как мисли моята роля?
Prepodavame.bg_2kl_ROD_PBO-Otkrivateli-na-rodniya-krai_RL-Zaglavna-stranica-Otkrivatelski-dnevnik
Заглавна страница “Откривателски дневник”
Balgarski_revilutsioneri
Ролева игра:Какво биха казали българските революционери?
Prepodavame.bg_3kl_Mat_PBO - Skorostno pisane
Скоростно писане

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.