Раздел
Планиране и обработка
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- посочват грижите за отглеждане на домашни животни;
- планират своята работа на основата на графична информация – снимки, технически рисунки, скици.
Необходими материали:
- Видео обиколка на ферма
- Снимки на готови ученически проекти в интернет
- Работен лист “Във фермата”
Учениците гледат видео обиколка във ферма. Поставя им се задача внимателно да наблюдават какви животни има във фермата и как хората се грижат за тях.
Инструкции
Пуснете на учениците видео обиколка на ферма в интернет. Дайте инструкции за работа.
- Сега ще се разходим виртуално в една голяма ферма. Наблюдавайте внимателно какви животни има в тази ферма и как хората се грижат за тях.
След като приключи видеото, обсъдете видяното.
- Какво ви направи впечатление във видеото? Какво видяхте в тази ферма? Има ли нещо, което вие искате да попитате?
Обобщение
За да създадем наша ферма, трябва да познаваме живота във фермата отвътре - какви животни се отглеждат и какви грижи полагат хората за тях.
Важно!
- Подгответе подходяща видео обиколка на ферма. Ако е възможно, организирайте посещение в истинска ферма в района.
- Насърчавайте учениците да задават въпроси по време на посещението или след видеото, за да получат по-добра представа за живота във фермата.
Учениците попълват работен лист, в който описват или рисуват наблюденията си върху живота във фермата.
Инструкции
Раздайте на учениците работен лист “Във фермата”. Дайте инструкции за работа.
- След видео обиколката във фермата идва ред да попълните работен лист. На него имате две задачи. В първата опишете или нарисувайте какви животни има в наблюдаваната ферма. А във втората задача нарисувайте или напишете как фермерите се грижат за домашните животни. Имате 15 минути време за работа.
След изтичане на времето за работа обсъдете кратко какви са грижите, които фермерите полагат за животните във фермата. Помолете няколко ученици да споделят какво са попълнили на работните си листове
- Кой ще сподели с нас какво е написал или нарисувал на първата задача? А на втората?
Обобщение
Попълването на работния лист ще ни помогне да си представим каква ще бъде нашата ферма и как ще функционира.
Важно!
Уверете се, че всички ученици разбират задачата и имат нужните материали за попълване на работния лист (моливи, цветни моливи, работния лист).
Учениците разглеждат снимки на примерни ученически проекти в интернет и обсъждат конкретни материали, които ще им бъдат необходими за направата на макети. Получават домашна работа - да направят скици на сградите във фермата.
Инструкции
Покажете на учениците примерни ученически макети на ферми в интернет.
- Сега ще ви покажа примерни макети на ферми в интернет. Ще разгледаме няколко. За всеки от тях ще ми кажете от какви материали ще се нуодаем, за да го направим.
След обсъждането поставете домашна работа.
- За следващата седмица за часа по технологии и предприемачество ще имате домашно. Всеки от вас трябва да направи скица със графитен молив или рисунка на сградите в една ферма. Нека всяка скица или рисунка включва поне две сгради. Помислете кои животни къде точно във фермата биха живяли и какви други съоръжения може да добавите - огради, кошари, градинки и т.н.
Обобщение
Примерните ученически проекти ще ни помогнат да си визуализираме как биха изглеждали и нашите проекти - какво точно се очаква от нас.
Важно!
- Изберете примерни ученически проекти, които да са подходящи за изработване от ученици на тази възраст.
