Бланка за интервю

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по БЕЛ за 2. клас “Да се опознаем чрез интервю” – как изреченията ни помагат да общуваме“.

Инструкции:

На всеки ученик дайте работен лист “Бланка за интервю”.

  • “Всеки от вас получи работен лист. Първо, напишете си името там, където пише “интервюиращ”. Задачата ви е да съставите въпроси, за интервюирате другарче и да го опознаете по-добре. 
  • Не знаете обаче кой точно от класа ще се падне да отговаря на вашите въпроси. Какви въпроси ще зададете в такъв случай? 
  • Всеки от вас да ги напише на работния лист в частта “Въпроси”. През следващия учебен час ще попълним частта с отговорите. 
  • Внимавайте за правилата за писане на въпросително изречение – започва с главна буква и завършва с въпросителен знак.
  • Имате 10 минути време за работа. Целта е да напишете поне пет въпроса, с които да разберете повече за другарчето.
  • Изберете въпрос, който най-много ви харесва от тези, които сте написали в работния лист. Трябва да го прочетете на глас и да ни кажете защо сте го избрали – какво искате да разберете чрез него? Старайте се да го прочетете с подходяща интонация.”

В следващия час раздайте на всеки ученик неговия попълнен в частта “Въпроси” работен лист “Бланка за интервю”.

  • “Прегледайте бланките с въпросите, които измислихте за своя събеседник. Огледайте дали сте ги написали правилно и четливо. Ако има нужда да коригирате или допълните нещо, сега е моментът. Давам ви три минути за нанасяне на корекции.”

След това разделете класа на екипи по двама.

  • “Сега сте разделени по двама. Ще размените бланките си и всеки ще отговори писмено на въпросите на другия.
  • Старайте се да отговаряте с пълни изречения. Какъв вид изречения ще използвате при отговора? (съобщителни). 
  • Внимавайте за правилата за правопис на съобщителни изречения – започват с главна буква и завършват с точка.”

Важно!

  • Напомнете на децата да включат различни типове въпроси – за интереси, семейство, мечти и хобита. 
  • Насочвайте ги да използват правилен словоред.
  • Поощрете различията и креативността във въпросите. 
  • Постарайте се да чуете всеки един ученик от класа.
  • Обърнете внимание на правилната формулировка и интонация на въпроса.
  • Помогнете на учениците да прегледат и редактират въпросите си там, където се налага.
  • Разделете учениците по двойки – на случаен принцип или така, че двамата да не са много близки.
  • Насърчавайте учениците да отговарят пълно и уважително на въпросите и да спазват правилата за правопис на съобщителни изречения.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Rabotilnica-za-prikazki_RL-Shablon-struktura-na-prikazkata
Структура на приказка (шаблон)
Prepodavame.bg_7kl_TP_PBO-Moyat-biznes-proekt-bizibord_RL-Primerni-bizibordove
Примерни бизибордове
Worksheet-mock up (41)
Може ли малка група от хора да предизвика голяма промяна?
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO-DNK-RNK-garantirano-dobra-kombinaciya_RL-Suzdavane-na-3D-model-DNK-molekula
Създаване на 3D модел на ДНК молекула
Работен лист оцветяване, цветовете на есента.
Цветовете на есента

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.