Дневник на откривателя

Раздел

Планетата Земя

Времетраене

4 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават и дефинират основни географски понятия като континент, океан, бряг, провлак, проток, остров и залив;
  • описват процеса на формиране на съвременните континенти и обясняват неговата връзка с движението на земната кора;
  • посочват континентите и океаните на физическа карта и ги различават по географско положение;
  • сравняват континентите и океаните по площ, разположение и степен на разчлененост на бреговата линия;
  • посочват конкретни примери за брегови форми на различни места по света и ги разпознават на карта;
  • нанасят континенти, океани и основни брегови форми върху контурна карта (включително в дигитална среда), като използват условни знаци и цветове; 
  • работят с карта, схеми и прости географски описания.

Цели по умения:

Учениците:

  • работят ефективно в екип, като споделят отговорности, разпределят задачи и си сътрудничат за постигане на обща цел;
  • прилагат умения за изслушване, аргументиране и уважително обсъждане при вземане на екипни решения;
  • представят устно своята работа пред аудитория, като изразяват ясно идеи, факти и впечатления;
  • избират подходящи форми за визуализация на информация (рисунки, карти, схеми) и оформят съдържанието си по креативен и разбираем начин;
  • прилагат логическо и пространствено мислене при работа с карта и при създаване на географско описание;
  • използват дигитални ресурси и инструменти при търсене, представяне или оформяне на информация, когато това е приложимо;
  • изграждат увереност в собствените си идеи и развиват чувство на отговорност към груповата и индивидуалната си работа.

Изследователски въпрос:

Какво ни разказват бреговете, континентите и океаните, ако ги гледаме с очите на откриватели? Как да запишем своите географски открития в дневник?

Краен продукт:

“Дневник на откривателя” – творчески, географски и визуално оформен дневник

Необходими материали:

  • работен лист за етап “Географски откриватели”;
  • работен лист “Дневник на откривателя” ( съдържа и примерна критериална матрица)
  • пластелин или хляб;
  • атласи;
  • природогеографски карти на континентите;

Уроци и дейности

Автор на проекта

Ваня Иванова
Автор на уроци
С 28 години опит в образованието, Ваня Иванова е старши учител по география и икономика, както и по музика в ОУ "Васил Левски", град Кнежа. Страстта ѝ към образованието и непрестанния ѝ стремеж към професионално усъвършенстване я движат да търси нови предизвикателства и възможности за учене, въпреки богатия си педагогически опит. Носител е на многобройни отличия, включително „Учител на годината“ и национални награди за добри педагогически практики. Сертифициран Google Educator, поддръжник на STEM и иновативното обучение. През последните години тя се утвърди като активен участник в образователни форуми, където споделя своите иновативни подходи и добри практики с колегите си. В момента като автор на проектно базирани уроци за платформата prepodavame.bg, тя продължава да вдъхновява и подкрепя образователната общност с креативни и ефективни методи на преподаване.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.