Схема за описание на земна форма/река
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по Човекът и обществото за 3. клас “3D природна карта на България”.
Инструкции:
Разделете класа на отбори от 2-3 ученици. Уверете се, че всеки отбор разполага с един кратък текст (по един обект на екип) и работен лист-схема за описание.
Припомнете необходимата за учениците информация като показвате на голяма географска карта:
- “С какъв цвят отбелязвахме върху картата планините? А защо има различни нюанси на кафявото? Какъв е цветът на равнините и низините? А на водните обекти?”
Задавайте допълнителни въпроси:
- “Кои бяха най-големите планини в България? За кои реки на територията на страната се сещате?”
Преминете към изпълнението на първата задача и дайте ясни инструкции:
- “Ученици, пред вас има кратък текст с информационен текст за планина, равнина, низина или река. Всяка двойка има 15 минути да прочете текста и да попълни работния лист-схема като отговори на няколко ключови въпроса. Когато попълните информацията, нанесете върху географската карта вашия обект – само него.
- На дъската има закачена голяма природна карта на България. Ако се затруднявате в намирането на вашия обект, елате при голямата карта и го потърсете.”
Важно!
- След като дадете инструкции за работа, направете проверка на разбирането. Помолете един или няколко от учениците да отговорят на въпроси от типа “Какво се очаква да направите вие в тази задача?”, “С колко време разполагате?” и т.н.
- Насърчавайте децата да си помагат взаимно.
- Когато времето за работа изтече, помолете няколко двойки да представят своите схеми. Нека бъдат представени поне по една планина, равнина, низина и река.




