Как решавам за кого да гласувам?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Този работен лист е предназначен за ученици от 11. и 12. клас и има за цел да ги научи как да правят информирани избори при гласуване. Чрез изследване на политическите платформи и нагласи на различни партии в държави, чиито езици учениците изучават, те ще придобият умения за критичен анализ и вземане на обосновани решения.

Основни Елементи на Урока:

  • Подготовка (10-15 минути):
    • Въведение в политическата система на избраната държава (например Великобритания, САЩ, Австралия).
    • Обсъждане на факторите, които влияят на решенията за кого да се гласува.
  • Ангажиращо Въведение:
    • Учениците обсъждат политическата система и как гражданите избират своите представители.
    • Въвеждане в проекта: учениците избират 2-3 политически области (като икономика, здравеопазване, образование) и проучват позициите на различни партии в тези области.
  • Изпълнение (4-5 учебни часа):
    • Проучване: Учениците изследват политическите платформи на няколко основни партии в избраната държава и анализират техните политики в избраните области.
    • Подготовка на Представяне: Всеки ученик подготвя кратко представяне (до 5 минути), в което споделя резултатите от проучването си и обяснява за коя партия би гласувал и защо.
    • Представяне и Обсъждане: Учениците представят своите анализи пред класа и отговарят на въпроси.
    • Писмен Доклад: Учениците подготвят кратък писмен доклад (до 2-3 страници), обобщаващ техните находки и аргументи.
  • Затваряне:
    • Оценяване на устното представяне и писмения доклад.
    • Дискусия относно важността на информирания избор и отговорността на избирателите.

Полезност за Учителите:

  • Развива Критично Мислене и Аналитични Умения: Учениците се учат да анализират политическа информация и да правят информирани избори.
  • Подкрепя Гражданското Образование: Проектът насърчава активното гражданско участие и разбирането на демократичните процеси.
  • Интерактивен и Ангажиращ Подход: Учебните дейности включват изследвания, презентации и дискусии, които правят урока динамичен и интересен.
  • Мултидисциплинарен Подход: Работният лист може да се използва в часове по чужд език, гражданско образование, история и други социални науки, предоставяйки цялостен поглед върху политическите процеси и обществени въпроси.

Създаден по проект “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от Европейския съюз, този работен лист предоставя на учителите ценен ресурс за развиване на уменията на учениците за информирано и активно участие в изборите.

Още практични материали за вас

Worksheet-mock up (4)
Време за истории
Kakvi sa plusovete na EU
Какви са плюсовете на ЕС?
Worksheet-mock up (25)
Модел на Фрайер
prepodavame_sledvaj_instrukciite
Следвай инструкциите
resheniya-pbo
Как решавам за кого да гласувам?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.