Може ли малка група от хора да предизвика голяма промяна?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Този работен лист е предназначен за ученици от 11. и 12. клас и цели да насърчи разбирането за ролята на гражданското общество и възможността малки групи хора да предизвикат значителни промени. Урокът се фокусира върху значението на гражданската активност и предлага практически дейности, които развиват уменията на учениците да разбират и решават обществени проблеми.

Основни Елементи на Урока:

  • Подготовка (10-15 минути):
    • Въведение в темата за гражданската активност и значението на гражданското общество.
    • Учителите могат да съчетаят този проект с часове по гражданско образование и български език и литература.
  • Ангажиращо Въведение – “Моята Гражданска Суперсила”:
    • Учениците обсъждат концепцията за гражданска активност и представят свои идеи за “гражданска суперсила”, която биха искали да имат, за да допринесат за положителна промяна в обществото.
  • Изпълнение (От 2 учебни часа до 3 седмици):
    • Учениците участват в различни дейности, като се фокусират върху изследване, дефиниране на проблеми и предлагане на решения.
    • Дейности за изследване включват:
      • Въведение в гражданската активност и различни форми на участие.
      • Изследване на исторически примери, когато гражданската активност е довела до значими промени.
      • Групови дискусии за предизвикателствата и възможностите на гражданското участие.
    • Дейности за дефиниране на проблем и предлагане на решения:
      • Идентифициране на проблеми чрез брейнсторминг и изследване.
      • Разработване на конкретни решения и планиране на тяхната реализация.
  • Затваряне и Оценка:
    • Учениците представят своите решения пред класа и получават обратна връзка.
    • Оценка на проектите според критерии като оригиналност на идеята, участие на всеки член на екипа, и възможност за реализация.

Полезност за Учителите:

  • Развива Умения за Критично Мислене и Решаване на Проблеми: Учениците се учат да анализират обществени проблеми и да разработват практически решения.
  • Насърчава Активно Гражданско Участие: Урокът стимулира учениците да участват активно в обществени инициативи и да осъзнаят значението на гражданската активност.
  • Подкрепя Междупредметно Обучение: Проектът може да се интегрира в часове по гражданско образование, български език и литература, и други дисциплини.
  • Интерактивен и Ангажиращ Подход: Дейностите са разнообразни и включват практически задачи, дискусии и групови проекти, което прави обучението по-интересно и ефективно.

Създаден по проект “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от Европейския съюз, този работен лист предоставя на учителите ценен ресурс за насърчаване на гражданската активност и уменията на учениците за активно участие в демократичните процеси.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Pazarat na gorskite jivotni_RL - Karti s chislata ot 0 do 10
Карти с числата от 0 до 10, Математика, 1. клас
prepodavame_knigi_za_lyatoto_10klas
Списък с книги за лятото - за бъдещите ученици в 11. клас
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Spomagatelniya-glagol-sum_RL Grupova-deinost
Открий формата на спомагателния глагол "съм"
Prepodavame.bg_1kl_RODINOZNANIE_PBO Zdravosloven nachin na jivot _RL - Razpredelenie na otbori
Листчета за разпределение по ПБО "Здравословен начин на живот"
Съчиняване на зимна история по картинки
Зимна история

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.